90 dňová diéta. Máte s ňou skúsenosti?

30. apr 201557670
  • Baby, trochu som potrénovala pevnú vôľu, tak by som to chcela vyskúšam aj ja. Prosím, pošlite mi niektorá z vás tú 90 dňovú diétu, nech začnem, lebo mám do svadby už len pár dní naviac ako 90 😎 a stresujem. prosím, buďte také dobré, potrebujem si to vytlačiť a nalepiť na chladničku 😃 , ďakujem!

  • veď toto.Okolie ma už podozrievalo z anorexie,lebo som fakt neuveriteľne schudla.Sakra a teraz som zase "veľká" a dosť ma to deptá.Ale nevie či je zdravé takto rapídne schudnúť za 3 mesiace a potom sa vraťiť k bežnej strave.A to som sa fakt neprežierala-normálne obedy,občas sladkosť a kilá spolu s nadobudnutým sebavedomím boli za chvíľu fuč....Je tu žienka,ktorá si i po diéte udržala postavičku aj keď prestala hladovať?

  • ahojte,
    holky nemate nekdo z vas pokyny jak se drzi takova 90denni dietka? chtela bych do svatby taky neco shodit, ale vubec netusim co to je.
    prede moc dekuji prosim piste do IP

  • Sponzor fóra
  • Baby, ja som totálne nedisciplinovaná, mne sa to nikdy nepodarí... 😞

  • V skratke: základné pravidlá 90-dňovky

    V 90tich dnoch sa striedajú styri rozne dni, podla toho ktore potraviny v urceny den kombinujete. Dieta sa vzdy zacne bielkovinovym dnom, po nom nasleduje skrobovy den, potom den UH, po vitaminovom dni sa zase opakuje bielkovinovy. Kazdy 29ty den je den vodny, vtedy pijete len vodu a nic ine. Poradie dni nesmiete menit.
    Jedzte 3krat denne, ak ste dopoludnia velmi hladni, doprajte si na desiatu jeden kus ovocia. Ak mate dlhy pracovny cas a nemate moznost naobedovat sa, namiesto obeda zjedzte jeden ku ovocia a vypite pohar dzusu. Dzus sa rata namiesto jedneho jedla
    Dieta je zostavena tak, aby ste mohli jest aj v restauraciach. Objednajte si presne to, co mozete jest v ten den. Trvajte na svojej objednavke. Objednajte si napr: maso a salat, zemiaky a salat, alebo cestoviny s paradajkovou omackou, alebo ovocny pohar bez šlahacky.

    Kniha je zostavena tak, aby ste nemuseli rozmyslat, co budete jest na dalsi den. Nie je nutne, aby ste presne dodrziavali jedla napisane v knihe. Dôlezite je len to, aby ste pocas kazdeho dna jedli len tie potraviny, ktore su v ten den dovolene. Zjednoduste si varenie a niektore jedla pripravte tak, aby ste ich mohli ulozit do mraznicky.

    Varenie
    Na varenie pouzivajte kvalitny olej ( 1cajova lyzicka na varenie, 1cajova lyzicka na salat) rozne koreniny a bylinky. Nebojte sa novych chuti. Pouzivajte co najmenej soli, jedlo osolte az pred podavanim
    V diete je vela druhov zeleniny:listovej, korenovej, hlubovej, mnoho strukovin a obilnin. Pripravte si ich podla vlastnej chuti. Pri nakupe vyberajte kvalitnu zeleninu, nekupujte si ju do zasoby. Konzervovana a mrazena zelenina je tiez kvalitna. Obcas si kupte aj zeleninu, ktoru nepoznate. Budete prekvapeni novou chutou

    Konzumovanie jedal
    V bielkovinovom dni nech je prestavka medzi obedom a vecerou 4hodinova. Po 20 hodine nejedzte uz nic. Ak ste neskoro obedovali, a zda sa vam, ze ste syti, vsetko jedlo, zjedzte na veceru len celkom malo(polovicnu davku) Pri ostatnych dvoch dnoch si medzi obedom a vecerou urobte 3 hodinovu prestavku
    Prvy a druhy den je dovolene pri obede jest chlieb, samozrejme celozrnny. Výber je velky, vyskusajte, ale len jeden krajec
    V den, ked su na rade UH, je na veceru sladkost a 1 tablicka cokolady na varenie, pricom cokolada je povinna. Obcas treba jest aj sladke. Mozete si ho upiect aj sami. Ak nemate cas, alebo sa na to necitite, pripadne mate strach, ze by ste zjedli pol plechu, odbocte radsej do prvej cukrarne alebo pekarne a kupte si len 1kus. Ak sladkosti nejedavate na veceru si dajte zvysok obeda. Cokolada je vsak povinna, ale len 1 tablicka - 1kúsok cokolody na varenie
    Pri vitaminovom dni jedzte viackrat denne, prestavky medzi jedlami nech su aspon 2 hodinove. Na zacitku diety zjete celkom iste viacej ovocia, lebo budete hladni, to vsak len dovtedy, pokym si organizmus nezvykne na novy sposob stravovania. Neskor uz hlad nebudete pocitovat. Ovocie je zakonom. Vyberajte si podla vlastnej chuti
    Dovolene je aj susene ovocie, naratajte si 8 kusov. To by Vam malo stacit. Ak ho nechate cez noc namocene, ma velmi dobru chut. Napuci a mozete ho pomaly prezuvat. Susene ovocie vzdy dobre umyte, aby ste mohli vodu, v ktorej bolo namocene, vypit. Pocas vitaminovych dni konzumujte aj rozne oriesky a semena. Kupte si 10dg vrecko a rozdelte ho na 4casti. Oriesky a semena sice obsahuju tuky, aj ked rastlinne, ale vo velkom mnozste mozu skodit. Solene aj prazene su zakazane. Ak nemate radi oriesky, ci semena, zamente ich za cerstve alebo susene ovocie
    Maso mozete menit podla potreby a chuti, uprednostnujte vsak chude maso, najme hydinu, vyrobky z kvalitneho hydinoveho masa a ryby. Nemate radi maso alebo ste vegetariani? Aj vy mate vela moznosti, vyuzite ich
    Pri vybere potravin vyberajte tie z oznacenim racio a vyrobky, ktore obsahuju najmenej tukov alebo obsahuju tuky kvalitne. Vyberajte si vzdy len kvalitne potraviny, radsej menej, ako viac. Velmi uzitocne je precitat si informaciu na obale vyrobku, kde sa dozviete, kolko skrytych tukov, cukrov a soli vyrobok obsahuje. Tie su skodlive aj vtedy, ked nedrzite dietu. Ked idete nakupovat, drzte sa pravidla: menej je viac! Pri nakupoch budte dosledni a kupujte len to, co potrebujete. Peniaze budete potrebovat na nove oblecenie

    Tekutiny
    Vypite aspon 2 l vody denne, radsej viac nez menej. Pite aj caje a ovocno-zeleninove dzusy
    POZOR: ovocno-zeleninove dzusy sa rataju ako porcia jedla
    Kááva je dovolena, ale bez cukru a bez mlieka. Vyskusajte aj zitnu kavu
    Pitie alkoholu zastavuje proces chudnutia, a preto pocas trvania diety je alkohol zakazany
    Cykly stravovania
    Prieskumy dokázali, ze metabolizmus v ludskom tele prebieha v 3cykloch:
    - Čistiaci cyklus prebieha od 4tej hodiny do 12tej hodiny napoludnie. V tom case jedzte len min.(hlavne ovocie) a pite co najviac vody, caju a nizkokalorickych napojov( pocas diety treba ranajkovat len ovocie)
    - Druhy, prijimaci cyklus, trva od 12tej do 20tej hodiny vecer. Je to cas sluziaci na prijimanie potravy. Pri jedeni nie je dolezite, ake mnozstvo zjete, dolezite je, aby ste dodrziavali spravne kombinovanie potravin a predpisany cas medzi jedlami. V tom dni v tyzdni, ked jete maso a zeleninu, musia medzi jedlami uplynut najmenej 4hodiny. Ked je v poradi škrobovy den a denUH, mozete jest nasledujuce jedlo uz po troch hodinach. Prve 3dni jedzte 3krat denne ( ranajky, obed, veceru) Ak ste dopoludnia hladni, doprajte si na desiatu jeden kus ovocia alebo ovocny dzus, samozrejme bez cukru. Na 4tý, ovocny den, mozete jest viackrat denne(za jedlo sa rata uz jeden kus ovocia a jeden pohar ovocneho alebo zeleninoveho dzusu)
    - treti traviaci cyklus trva od 20tej do 4tej rano. Po osmej hodine vecer nejedzte nic!!!

    Ovocie na ranajky
    Ranajky su pocas celych 90dni rovnake: ovocie(2jablka, alebo hrusky, pomarance alebo salka drobneho ovocia). Kombinujte akekolvek ovocie podla vlastnej chuti, pri traviacich problemoch ho radsej nemiesajte. Konzumovat mozete vsetky druhy cerstveho a suseneho ovocia, oriesky a semena a aj ovocno.zeleninove dzusy. Ovocne dzusy by mali byt bez cukru, najviac sa odporuca čerstvo pripravena citronová šťava s vodou
    Vyberajte si z ovocia, ktore je v case vasej diety aktualne. Exoticke druhy ovocia spestria vas jedalny listok
    Ak mate odstavovac, vyuzite ho
    Bielkovinový den
    OBED: Varene alebo dusene chude hydinove maso bez koze(moze byt aj chude hovadzie, bravcove, zajacie, morcacie alebo ryby, morske plody ale aj tofu). Namiesto masa mozete zjest 2vajcia, syr, alebo tvaroh a to v rovnakom mnozstve ako maso. Mliecne vyrobky ratame k bielkovinam, a preto ich mozeme jest v tento den. K tomu si pripravte vela zeleninoveho salatu a inej zeleniny, ktoru mozete podusit alebo zapiect tak, aby zostala chrumkava. K tomu este krajec celezrnneho chleba a 3dl čistej polievky, moze byt aj z kocky, ale bez zavarky. Vývar vypite hned po jedle. Nekombinujte rozne druhy bielkovin ( maso s mliecnymi vyrobkymi, maso s vajcami, vajcia s mliecnymi vyrobkami)
    VECERA: Jedzte rovnake jedlo ako na obed, ale bez vyvaru. Ak ste na obed mali maso, musite ho jest aj na veceru, to plati aj pre ine vybrane potraviny. Porcia jedla na veceru musia byt vzdy o polovicu mensia ako na obed. Zjedzte ju bez chleba
    Skrobovy den
    OBED: Mozete jest fazulu, hrach, soju, sosovicu, cicer, ryzu alebo zemiaky. Vsetko musi byt uvarene alebo udusene na co najmensom mnozstve tuku. k tomu zjedzte jeden krajec chleba, salat z rozlicnych druhov zeleniny a rozne zeleninove privarky. Ked je na rade skrobovy den, majte vzdy poruke zeleninovy vyvar alebo zeleninovu kocku
    VECERA: rovnako ak ona obed, ale v mensom mnozste a bez chleba. Zapamatajte si ze mnozstvo vsetkeho, co zjete na obed - nech je to plny hlboky tanier - na veceru uz o polovicu menej!
    Den uhlohydrátov
    OBED: Mozete jest varene cestoviny s roznymi zeleninovými omáckami, ochutene koreninami a bylinkami alebo pizzu s paradajkovou omačkou. Mozete pripravit aj akekolvek slané pecivo z nekysnuteho cesta, napriklad praclíky, slané pagáče vo velkosti pizze. Môzu byt aj palacinky, samozrejme bez vajec a mlieka. K jedálnemu listku tohto dna patria aj pohánka, jacmen, proso a ine obilniny
    VECERA: 1kus tory alebo 3ks drobneho peciva alebo 3 kopceky zrmzliny a zavazne 1tabličku cokolády na avrenie. Ak nie ste na sladke siahnite po slanom pecive alebo zjedzte kus pizze.
    Vitamínový den
    V tomto dni konzumujte iba ovocie. Kombinácia ovocia moze byt akakolvek. Ak vám to vyhovuje, mozete jest rozne druhy ovocia, ak nie, zjedzte len jeden druh. Dovolené je čerstvé aj susené ovocie, oriesky, i semená. Najzdravsie je ovocie cerstve a neolupane. Dovolene su aj kompoty, varene ovocne kase, ovocne polievky, ale aj pecene ovocie. Mozete pouzivat i umele sladidlo. Ak vam ovocie nechuti, kombinujte ho s cerstvou zeleninou

  • kocky ja som tu dietu drzala vydrzala som ju celu,aj ked to bol boj 🙂 ale zhodila som 8 kil. stale si to drzim,pricom sa uz stravujem normalne no ovela mensie porcie odvtedy jedavam. nie som taka hladna .
    este som zabudla vodny den tam pastnut 🙂
    Vodny den

    Jedenkrát mesacne musite mat vodny den, a to kazdy 29ty den. Vodny den musi nasledovat za vitaminovým dnom, za nim nasleduje bielkovinový den. Pocas vodneho dna pijete iba vodu
    Voda je tekutina, ktora je zavazna aj vo vsetkých ostatnych dnoch diety!

     no poznam kocky ktore touto dietou zhodili aj 15-20 kil len ony mali velku nadvahu. ja som mala iba malinku a teraz som uz v dolnej hranici normalnej vahy. takze asi tak. hlavne ked ste chore, stravujte sa normalne, a ak mate nejake zdravotne problemy radsej sa o dietke poradte s lekarom. fakt neriskujte. drobne prehresky znamenaju pomalsie chudnutie. ak nieco v klude mi napiste IP. drzim palce!

  • Takže sa asi oplatí kúpiť si aj knižku, však?

  • holky na tejto diete bola moja teta a vdaka nej schudla dost - teraz uz tu dietu tak striktne nedodziava, aj ked stale deli jedlo cize neje s masom prilohy, ale zeleninu atd.. a nepribrala znova proste si tu vahu drzi...

    mam kamosku, ktora s touto 90 dnovkou zije asi 3 roky praktizovala ju aj pocas tehotenstva a tiez pocas kojenia a vobec nemala nejake zdravotne problemy, zeby jej ta dieta nejako ublizovala a ona to uz povazuje ako zivotny styl nie ako dietu 🙂 nedrzi ju uz tak striktne, ale trosku volnejsie a kila nema naspat stale je chuda... 😬

  • hm ja som bola na jednom fore, kde holky navzajom pisali receptiky a radili si, kto chce poslem mu link do ip.neviem ako to je s linkami vo fore, takze radsej do ipcky poslem. knihu som nemala, vsetko som si odtial precitala a dokonca je tam ovela viacej receptov a aj baby tam radia a podporuju sa medzi sebou. je to prijemne ked zacnes naraz s niekym drzat.
    ja nehovorim ze vzdy sposobi zdravotne problemy ale moze sa stat. mne napr tato dieta pomohla v traveni. a ano tato dieta je o zmene zivot. stylu, len ja som bola rada ked som si uz mohla dat napr svieckovu 😃 inac mne nechutilo vobec maso pocas diety. tie vitaminove dni boli niekedy dost tazke. fungovala som vacsinou na ovocnych stavach.a napr. polievky som nejedla vobec ako oni radia, nejedla som ani chlieb, kedze ho aj bez diety malinko jedavam. najlepsie boli sacharidove dni, cestovinky a pizzu ja lubim 🙂 tiez sa na tu dietu chystam este raz, ale az niekedy vo februari.este by som rada takych 5kg dala dole. tak sa drzte 🙂

  • Ahoj holky, tak ja uz jsem na teto diete druhy tyden a do ted jsem dala dolu 3.5 kila. Zacinam se malinko orientovat co muzu a nemuzu v urcity den jist, nejtezsi jsou pro me ovocny dny. Navic u toho chodim dvakrat tydne na zumbu a porad me to bavi. Uz i manzel na me zacina pozorovat zmeny, tak jsem rada :o)

  • Ahojky, tak dnes mám ovocný den a celkem pociťuji lehký hládek - ale hádám, že se to časem upraví. Musím říct, že už se těším na zítra až se najím. Na maso moc chuť nemám, tak si udělám grilovaný hermelín se zeleninkou. Nevím, jestli je to síla sugesce, ale začínají mě trošku být volné kalhoty přes pupík 🙂

  • Ahoj holky, tak ja jsem s dietou zacala dnes a jsem zvedava. Koupila jsem si obe dve knizky a zacinam se tak nejak orientovat co muzu a co ne ktery den jist, i kdyz uplne jasne mi to jeste neni. Ale tak budu varit podle receptu v knize a uvidim, snad se vysledek dostavi brzo 🙂

  • Ja jsem ji uz jednou drzela, hlad jsem mela a vydrzela tyden. Pak jsem byla na nejake oslave a dieta byla ... Chci to zkusit jeste jednou, ale az po Vanocich.

  • ahoj holky, chtěla jsem vám jen říct, že na ulozto tečka cz se dá stáhnout knížka 90-denní rozlišovací dieta, takže ji nemusíte kupovat. Dobrý, ne?

  • clifulka: super tip!! díky 🙂 🙂

  • Sponzor fóra
  • ahoj holky, tuhle dietu jsem taky zkoušela a je zatím jediná která u mě zabrala, takže doporučuju a držím palce.
    Jinak dávám tip v ovocný den - banán rozkrojit podélně na půlku, posypat lehce skořicí a ohřát v mikrovlnce.

  • stazi: ja si myslim ze je to jenom o tom jestli chces nebo nechces...ovsem ze asi kazdemu se podari zhresit, ale podle me je dulezity se pak vratit zpatky k diete a pokracovat.
    Jinak ja uz jedu treti tyden a je to fajn. Kilecka jdou dolu a ani to tak moc neboli. Hlad celkem nemam, ale chut, to je mrska :o)

  • holky chcem sa spytat ci mozem do obeda pit kavu? pise sa v receptoch len ovocie ale ja proste bez kavy doobeda neviem fungovat.ako to mate vy?

  • @petruska1212  ja som mala ten isty problem, podla vsetkeho by sa kava nemala ale zavislost je zavislost 😃 robila som si mensie kavy a sladila sladidlom, chudla som aj tak...

  • @petruska1212 - ja si myslim, ze sa kava moze, ale bez mlieka a bez cukru - ja mam nejake veci o 90dnovej a tam pisu, ze si mozes dat myslim jednu kavu denne bez mlieka a cukru takze v pohode.... 😬 ja bez kavy ani nezacnem den mam dost nizky tlak 😃 a tiez chudnem v pohode 🙂

  • Ahojte. Ja som dala dole 5 kil za mesiac. Je to fajn, zacinam znova. 😉

  • prosím pošlete mi dietu do IP?

  • Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, že kdo vydrží, sklízí úspěchy. Já nepotřebovala nějak extrémně hubnout,ale dostala jsem dolů 9 kg a z velikosti 38/40 na 34/36,a to jsem to už ke konci dost šidila. Ale hlavně se mi hrozně upravil metabolismus, teďka všecko běží jak na drátkách, dám si baštu a do půl hodinky sedím na záchodě 😃

  • ja zas kavu bez mlieka nemozem vypit 😐 a mozem namiesto mlieka aspon susenu smotanu??? mne cista cierna kava nechutiiii 😶

  • Ja som tiez drzala tuto dietu.Striktne dodrziavat sa mi ju podarilo 2 mesiace.Schudla som 9kg,potom som si to dost dlho drzala.Ale ked som sa doslova rozzrala,tak sa to uz na mna nalepilo spat 🙂 Trvalo to okolo dvoch rokov. Ale to sa fakt prezieram.Od februara na nu idem zas,aby som do svadby bola tip-top 🙂 Zaver:Mozem vrele odporucat 🙂

  • ja som pila specialny cinsky caj na chudnutie z lotosovych listov a schudla som. Pijem ho dodnes a postavu si drzim rovnaku. Ziadna dieta, len triezmo jest, sport a caj 🙂))

  • Ahojte. Ak zo svojho jedálneho lístka vynecháte MÚKU a CUKOR, žiadnu špeciálnu diétu nepotrebujete. Prečo? Je to veľmi jednoduché! Múka (a tým pádom všetko, čo obsahuje múku - pečivo, cestoviny) sa už v ústach rozkladá na cukor. (Môžete sa o tom presvedčiť, ak si v ústach podržíte kúsok chleba, po 1-2 minútach začnete pociťovať sladkú chuť - je to cukor, ktorý vzniká, keď sliny - konkrétne enzým amiláza - štiepi múku). Pre telo teda znamená múka a cukor to isté! Keď sa cukor počas ďalších tráviacich procesov vstrebáva do organizmu, hladina cukru v krvi (glykémia) vyskočí do neba, organizmus vytvorí obrovské množstvo inzulínu, ktoré slúži na zníženie hladiny cukru v krvi, LENŽE následkom je pocit hladu. Hladina cukru v krátkom čase priveľmi kolíše a to je dôvodom, prečo nás stále trápi hlad. PRETO je veľmi dôležité, aby sme konzumovali jedlá, ktoré našu hladinu cukru dvihnú len minimálne. Tak bude pocit sýtosti pretrvávať dlhšie, nebude nás trápiť vlčí hlad a už nás nebude trápiť ani tá neprekonateľná chuť na sladké.
    Ak zo svojho jedálnička vynecháte múku a cukor, k tomu pridáte približne 40 minút pohybu denne, schudnete bez hladovania a hlavne NAVŽDY.
    Nie je to najnovšia diéta celebrít, ale klinicky overený fakt. Kľudne si to môžete vygoogliť.

  • ahojte, v septembri mame s drahym svadbu tak by som chcela dovtedy nejak vyzerat, teraz som dost gulicka teda, studujem si 90 dnovu dietu, pravidla su mi jasne len sa chcem spytat ako mam ranajkovat a fungovat ked denne vstavam o 4,20 potom hodinu cestujem vlakom do prace a az o siedmej ranajkujem. doma si pred odchodom dam pol krajca chleba s maslom - ak si nedam nic tak mam zavraty - ako sa ´da toto obdobie preklenut pri 90 dnovej diete? mam si dat ovocie aj doma a aj v robote na ranajky?

  • Ahoj darinka.b, na raňajky si daj vajce (v hocijakej forme), syr (do 30% tuku), biely jogurt s nesladenými cereáliami alebo ryžové chlebíčky s tvarohom, so šunkou, s veľkým množstvom zeleniny (paradajky, paprika, reďkovka, uhorky alebo hocičo, čo máš rada), tuniaka v paradajovej omáčke alebo vo vlastnej šťave (v prípade tuniaka v oleji je potrebné olej zliať). Možností je veľa, môžeš si dať aj 2 - 3 druhy jedál z uvedených. Nezabudni na tekutiny - vodu, minerálku, nesladený čaj alebo nesladenú kávu bez mlieka. Kávu a čaj môžeš osladiť sladidlom. Zasýti ťa to lepšie ako chlieb. Budeš sa čudovať, ale v práci na teba príde mierny hlad až neskôr, ktorý v pohode zaženieš ovocím. Na obed a večeru odporúčam polievky, mäso (hocijaké, len nie vyprážané), ryby, plody mora, zeleninu v hocijakej forme alebo to isté, čo si si dala na raňajky. Veľké NIE patrí cestovinám, zemiakom, pečivu a všetkému, čo obsahuje cukor.

    Nie je to síce v súlade s 90 dňovou diétou, ale zaručene schudneš, nepopletieš svoj organizmus a každý deň si budeš mať z čoho vyberať.

  • caute kocky, ja nabieham od feruara na dietu znova. v juni mame svadbu a po sviatkoch isli nejake 2 kilecka hore, tak by som celkom rada aspon zo 5 kil dala dole.
    pred rokom som to ju drzala, na ranajky som mala vzdy ovocie. najlepsi bol banan alebo pomaranc. tiez som si kupovala v obchode stopercentne stavy s duzinou a pohar tej stavy na ranajky ma zasytil.
    obedy som striedala podla toho aky bol den, to som dodrziavala, az na tie vyvary, tie som vobec ja nejedla. a veceru som vacsinou dala ine jedlo ako obed, pravdupovediac najtazsie boli vitaminove dni. pred rokom som zhodila 8 kil. tak ak sa teraz podari zhodit tych 5 budem spokojna.tak drzim palce vsetkym ktore sa na to date, najtazsie su prve dva tyzdne, potom to uz pojde automaticky. treba ,len' vydrzat 🙂

Pridaj príspevok

    Nenašli ste čo ste hľadali?

    hľadať len v názvoch tém