Ako ste zvládli svadobný deň samé - bez koordinátora?

Aby som bola presnejšia, mám na mysli to, ako ste zvládli priebeh dňa podľa vaších požiadaviek (tie čo už majú po) Alebo ako ho máte v pláne si zadeliť úlohy pre rodinu, družičky, tak aby to bolo všetko podľa Vás. (tie ktoré to ešte len čaká)Komu ste úlohy rozdelili, spravili to čo ste od nich čakali? Dalo sa spoľahnúť na to, že každý si splní povinnosti o ktoré ste ich požiadali? Alebo ako to chcete rozdeliť, chcete si celý deň spraviť sama a spoliehať sa len na seba? často čítam vo fórach o tom, ako málo zadelili úlohy družičkám, rodičom, ostatným členom, alebo ich aj zadelili ale žiaľ každý sa na to vykašlal. Behať kolo hostí celý večer, alebo riešiť DJ, Kameramana, Fotografa, vedenie reštaurácie,... ak nerobia to čo som od nich čakala, komu to zveriť? Podeľte sa s vašími skúsenosťami :) Netýka sa to báb čo mali na to agentúru, iba tie ktoré si robili svadbu samé. :)
Odpovedať
Profilova fotka
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
Profilova fotka
Musis sama vediet, na koho v tvojom okoli sa mozes spolahnut. ja mam takuto svedkynu a druzicku v jednom. Sama som ale perfekcionalista, takze vacsinu veci sa snazim s dodavatelmi vybavit na 110% pred svadbou. Od druziciek, sestry potrebujem prakticku pomoc-pisem im presny manual, ktora ma co kedy na starosti. Dalej samostatny manual pre starejsieho, dja, foto a video (su podobne, ale s prihliadnutim na ich funkciu na svadbe). Samozrejme program svadby sa stale zide. A hlavne sa treba pripravit na to, ze to nebude uplne 100% podla tvojich predstav...:) Nieco sa aj nemusi podarit, ale to sa bude riesit operativne. Kazdopadne priprava je velmi dolezita a v den "S" si treba hlavne uzit a nestresovat sa. Tak sa radsej stresuj pred tym:)
Odpovedať
Profilova fotka
ja ti neviem, ale ja som vsetko zvladla sama. Jedine ulohy co boli, aby ma ocino odviedol ku oltaru a isiel so mnou posledny z hotela do kostola, svedkyna mi mala napravit pred obradom vlecku a dve kamosky zbierali kvety, co nam davali pri gratulaciach. a to bolo vsetko. ostatne som zvladla sama a teda uplne bez stresu a bez nahnania sa, ja vobec neviem ake ulohy davaju nevesty druzickam atd :-D
Odpovedať
Profilova fotka
no napríklad nalievanie alkoholu v autobuse;) ponukanie hosti kolacikmi pri kostole, pripinanie pierok, rozdavanie bublifukov.. niekto musi vystrelit konfety, dat peniazky napr. suboru a dalsim dodavatelom.. asistenica pri foteni, curani.. je toho podla mna celkom dost, co sa da delegovat, teda zalezi aj na tom, co vsetko tam chces mat;)
Odpovedať
nerob paniku, ... presne ako pise @rmnka ... tiez netusim o akych ulohach to pises ... proste si to normalne uzivaj, ked sa naskytne nejaka vec, co bude treba urobit, normalne o to poprosis niekoho, kto bude prave po ruke ... a neboj, neveste nik nepovie nie ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@kicilanka moja svedkyňa, super dievča na ktoré som sa mohla spoľahnúť naozaj vo vsetkom. Bola so mnou od rána, kadernicka, makeup, obliekanie šiat, neustále opravovanie kruhu pod šatami, wc, riešenie problémov v reštaurácii, hocičo co zbadala riešila hneď len aby som ja bola v pohode. Som rada že som mala niekoho takého pri sebe😊 rozdelenie "uloh" rodine nefungovalo na 100 % , takze moja rada: maj pri sebe aspoň 1 človeka na ktorého sa môžeš naozaj spoľahnúť
Odpovedať
Profilova fotka
@kicilanka to je vždy tak, akých ľudí máš okolo seba :-) moje baby a mamina boli úžasné, všetko zvládli :-) na druhej strane musím nanajvýš pochváliť dodávateľov, pretože: - svadobné šaty mi prieniesla domov majiteľka salónu vo štvrtok večer, - v piatok ráno sme boli po zákusky pre mňa do práce, pre drahého kolegov a pre kolegov ženíchovho ocina; zvyšné nám doručili k rodičom domov (nech sa s tým nemusíme naháňať sami dvaja celý deň) - moje popolnočky a ženíchov oblek doniesla družička z Bratislavy v sobotu ráno, - dievčatá zo spevokolu mi urobili perfektnú kvetinovo-svetelnú stenu - naše šikovné kočky, - spevokol bol perfektne zohraný, organista v spolupráci s nimi fungoval tiež úžasne - hudobne zmáknuté na jednotku, - o tom, aký bol perfektný náš Janko, čo nás sobášil - tak to je na zvlášť príspevok :-) - zákusky pre organistu, kostolníčku, a kňaza vybavila mamina a ja ešte pred obradom (trošku ma mrzí, že mamka zabudla na spevokol, ale tak im to vynahradím, keďže som s nimi dosť často) :-) - obsluha a personál v reštaurácii k maximálnej spokojnosti - všetko urobili presne tak, ako bolo treba, - DJovia perfektní - poslala som im playlist, čo určite chcem mať - zahrali nám z toho tak 98% a plus aj hosťom, ak si niečo vypýtali a nemali to od nás zakázané hrať :-) - sestrička moja bola moja šatová pomocníčka nielen v deň svadby, ale aj v pondelok po svadbe na fotení a dala to jak pani :-) Moje družičky a mamina zariadili pohostenie pred obradom, rozdávanie koláčikov pred kostolom, podolaďovali posledné detaily výzdoby, odkladali mi darčeky a kytice od svadobčanov, sestra ma obliekla do šiat, kočky ma upokojovali, nech nepanikárim - skrátka a proste - vybrala som si okolo seba tých najsprávnejších ľudí, aby mi boli oporou v ten deň a nezmenila by som fakt že asi ozaj nič... :-) myslím, že ak vyberieš správnych dodávateľov a dohodneš s nimi všetko do posledného detailu, tak ani tvoji "pomocníci" nebudú mať vôbec žiadne starosti práve rovnako ako ty a hostinu si spoločne užijete do maximálnej možnej miery, takže držím palce :-)
Odpovedať
Profilova fotka
tych uloh je tam dost, viem to lebo robim svadobnu koordinatorku a urcite odlahne kazdej neveste ked nemusi mylsiet na to ci bola kapela vyplatena, ci sa rozdali svadobne pierka, kto jej podrzi kytice a dary ked sa gratuluje... a tento list ide dalej a dalej. Ja vzdy hovorim ze treba si sadnut napr s druzickami/najlepsimi kamaratkami a povedat im co od nich cakas a ci sa na ne mozes spolahnut.. rozdelit ulohy po kuskoch ak to ostava v rodine... mala som svadbu kde som robila cisto toto organizacne a sice som sa aj zabavila ale ozaj toho bolo dost an co trebalo dohliadat.... ale ako pisu ine baby treba si to uzivat a nemysliet na veci okolo toho a urcite su svadby kde sa to da aj nechat ako keby na nahodu, ale pokial uz ide jednak o vacsiu svadbu alebo nejako logisticky narocnejsiu tak je dobre zverit tie ulohy niekomu a nezatazovat sa tym... to je moj nazor s mojich skusenosti :)
Odpovedať
Profilova fotka
Tak my budeme mať malú svadbu takže si svadbu plánujem pomaly celú sama a nebudem mať žiadneho koordinátora
Odpovedať
Nam robili kamarati svadobnu tombolu, kviz, hru, svagrova mi robila zacepcenie , neterky zbierali kvety, bratranec nalieval v autobuse , svagor vyberal na redovom a jeho dcera rozdavala flasticky, druhy svagor priebezne hostom nalieval a vsetko bolo ok a tip top. Ale tak vsetko to boli ludia na ktorych som aa mohla spolahnut. Sama musis vediet, ci mas okolo seba ludi, ktori spravia co im povies bez zbytocnych otazok. Akurat viem ze rano asi 15 min meskali druzicky co ma mali obliekat do siat, inak vsetko islo ako malo.
Odpovedať
Ja lutujem,ze som tam koordinatora nemala...
Odpovedať
Profilova fotka
Takze baby mam tesne po.. Keby som tam nemala svoje 4 najlepsie kamosky, nedala by som to. Dala, ale svoj den by som si vobec tak neuzila. Nebudete sa stihat vsetkemu venovat, fakt cez obliekanie siat, koordinovanie hosti v hoteli, autobuse, dary, vysluzky, platenie dodavatelov, kytice, pierka, kolace, opravovanie make upu a vlecky, cikanie, upokojovanie.. Ja uz ani neviem co vsetko a s cim vsetkym mi pomahali. Koordinatora (agenturu) som nemala, nikto neveril, ze som celu svadbu zariadila sama. Mam vypisanych vsetkych 16 dodavatelov, ktorych som den-dva pred svadbou vsetkych obvolala a potvrdila si sluzby a presne ich smerovala casovo podla harmonogramu. Bolo to velmi narocne, najma posledne dva tyzdne pred svadbou. Aj tak vsetko nevyslo na 100%. Zaplatili sme si slacikove kvarteto umelcov z filharmonie ale aj organistku na klasicke omsove spevy. Organistka to vzala iniciativne a nepustila ich k hraniu (lebo sak toto som jej uz vyslovene nepovedala).. Dalej zivu ludovu hudbu po rejdovom zrusil nas dj, ze ide hrat kolecko on.. Ale nevadi, vsetko sa fakt neda ustriehnut. Ale fakt aspo dvaja ludia na uplne prakticke veci je dobre mat pri sebe. Drzim palce:)
Odpovedať
Článok sa načítava...
koordinatorka nie je potrebna ak sa jedna o beznu svadbu. Hlavne si nemoze hystericka nevesta sama stat v ceste a vyzadovat, ze vsetko bude ako ona chce. nechapem napr. koordinovanie hosti v hoteli - wtf - maju predsa na paneli zasadaci poriadok a citat vedia a hadam zvladnu najst svoje meno a sadnut si za stol. Alebo vyplacanie dodavatelov - toto som s nimi prebrala uz davno . bud som niektore veci zaplatila online prevodom uz predtym alebo mi vystavia fakturu. nebudem tam pobehovat s hotovostou
Odpovedať
Profilova fotka
Ráno ma na česanie a líčenie zanášal ocino. O cca hodinu tam prišiel i fotograf (adresu som mu dala dopredu). U mňa sestra dávala pierka hosťom, u muža jeho sestra - o to sme ich poprosili dopredu, dala som inštrukcie aké pierko komu. Môj tatko šiel medzitým po svadobnú kyticu a zenichovo pierko. Zákusky, pripravené vyslúžky i svadobné šaty sme vybavili deň pred svadbou. Od kaderníčky ma dobrovoľne k nám domov odniesol fotograf (pôvodne mal pre mňa prísť tatko). U našich ma mamka a sestra obliekli, nasadla som zasa k fotografovi do auta a išli sme po ženícha. Tam sme všetci traja presadli do svadobného auta (mali sme rodinného šoféra) a išli na fotenie,kt. trvalo cca 2 hodiny. Potom ma zaniesli domov a muža tiež. Trochu som jedla a čakala na odobierku. Text som dopredu poslala mužovmu ujovi. Časovo sme boli obmedzení len obradom - 15:30. Po odobierke sme išli na obrad a potom gratulácie. Sestra, švagriná a moja sesternica mi pomáhali z kyticami a darmi. Potom nasledovala hostina a tu som to už nechala na personál - postupnosť sme riešili dopredu no i tak sa nás čašníčky pýtali, či môžu doniesť tortu a tak :-) Dj vedel tiež postupnosť. Každý kto mal nejakú otázku (DJ, fotograf, personál) sa nás normálne opýtal a vôbec mi to nevadilo - bolo to asi 5x za celú hostinu. Odobierku organizoval DJ v mojej spolupráci - švagriná, sesternica a kamoška boli o spoluprácu pri čepčení požiadané mnou asi hodinu pred. On sa potom s nimi dohodol na podrobnostiach. Vyslúžky som riešila ja alebo obe svadobné mamy podľa toho, kt. strana odchádzala. Kamoš robil šoféra a ja som ho vôbec neriešila, kto potreboval dohodol sa rovno s ním. S DJ-om sme sa pekne rozlúčili o 4:00 (ako sme sa dopredu dohodli) a vyplatili ho. Fotografa sme vyplatili po doručení fotiek (zálohu už dávno mal vyplatenú) a catering sme boli vyplatiť v pondelok - dohodli sme sa na tom dopredu. Zo záchodom a šatami mi pomáhala sestra a mamina :-) Tak to bolo stručné zhrnutie ako prebehol náš svadobný deň :-)
Odpovedať
chcela by som podotknut, ze koordinatorka je nice to have. Ale nie je nutne potrebna. Samozrejme sa snazia presvedcit, ze bez nicht o nejde. Ale zivot iba ulahcia, nie su nutne pre to, aby svadba fungovala. Su ludia, ktori maju prirodzeny organizacny talent, takze bez problemov to zvladnu sami. Su ludia, ktori su hanblivi, chaoticki alebo neradi komunikuju s inymi a pre nich je to stres. tam sa hodi koordinatorka
Odpovedať
tak ja mam asi v plane koordinatorku ale hlavne pre to nech vsetko v ten den zariadi ona a nevolaju a nepytaju sa ma ludia. mesiac pred svadbou sa skontaktuje so vsetkymi dodavatelmi a dohodne casovo presne vsetko.. a potom pocas dna ked treba DJovi predlzovacku alebo neviem co nebude to pytat odomna ale koordinatorka to pojde zahanat.. ked sa nieco pokasle na poslednu chvilu nebudem to musiet riesit ja ze preboha co teraz ale ona sa tym bude zaoberat.. a ja pridem na svojim sposobom na svadbu ako host a vsetko bude zariadene a nebudem sa musiet nicim zaoberat len si to uzivat :-)
Odpovedať
@kava333 nalievanie alkoholu v buse - akoo sorry, toto treba organizovať? :-D Však to je asi jediná vec na svadbe, na ktorú netreba vôbec myslieť a aj tak sa stane :-D Stačí, že zoberiete z domu fľašu a nájde sa 20 ľudí v buse, kto to ochotne spraví :-D asistencia na wc- hociaká kamoška, pri ktorej sa teda nehanbíš cikať, s tebou pôjde, nemusí byť na to poverená osoba :-D (ja som mala také šaty, že som asistenciu ani nepotrebovala). Peniaze riešili rodičia, konfetu nám vystrelil kamoš, počas zábavy sme prišli k chalanom, že za chvíľu pôjde toto a toto, čo vystrelia konfetu, a nebol problém. 95% vecí sa dá riešiť operatívne počas zábavy. Závoj pred kostolom mi popravila mama, išla si sadnúť, zafúkal vietor, išla okolo teta z dediny a zrazu mi ho popravovala. Až som sa jej zľakla....a ona "prepáč, ale trošku ti ho odfúklo na bok, musela som" :-) A na to kto bude dávať svadobné pierka som si spomenula asi minútu pred tým ako drahý k nám prišiel. Len som rýchlo povedala schovaná za dverami do pléna "pierkaaaa" a oni na mňa- KĽUD! :-D A už ich brali a chystali si :-) ani neviem kto :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@aandrejjka No nie som si istá... predsa len to potom budú mať ľudia z druhej ruky tie info a nie od vás. Čo ak koordinátorka niečo inak pochopí ako to vy chcete a už môže byť problém na svete. A neviem si predstaviť ako chceš docieliť aby sa všetci zúčastnení hostia, personál i dodávatelia sústredili na koordinátorku a nie na vás? Však všetci tí ludia poznajú vás, aj s dodávateľmi ste zmluvy uzavreli vy a nie koordinátorka. Hmm? Niekto príde za tebou (napríklad družička, že by chcela čo ja viem krajec chleba pre svoje malé dieťa) tak ju pošleš do ehm teplých krajín za koordinátorkou? Podľa mňa to je zbytočná osoba a hlavne cudzia, ktorú nikto z vás nepozná. A viem,že to bol len príklad, ale každý profesionál (či DJ, fotograf, personál) bude mať všetko nachystané. Si neviem predstaviť, že by nejaká ženská - koordinátorka niesla zo sebou stále v kabelke predlžovačku :-D Ja som žiadnu koordinátorku nemala a svadbu som si užila ako keby to bola diskotéka na moju a mužovu počesť :-) Toť len môj názor :-) (Neber to prosím ťa v zlom)
Odpovedať
Tak to je funkcia jak .... tá koordinátorka, ... a my ostatní sme ako úplne mimo,čo máme robiť- keď sme sa dohodli ? Bola som nedávno u kámošky na svadbe, a všetko v pohode...veď je tam i starejší, družičky ... DJ,Foto u i Video presne vedia - čo ako, je tam i servis z reštiky , a snaď i kúsok operatívy a organizácie nám nezaškodí ... !
Odpovedať
Profilova fotka
@bafka tak tu palenku hlavne musi niekto do autobusu zobrat, predtym vychladit a aj mat nieco, do coho ju bude nalievat. Jasne, nie je to nutna vec, ale zalezi od teba, ako si chces svojich hosti uctit. Koordinovanie hosti v hoteli znamena to, ze kazdy sa pride ubytovat v inu hodinu, treba im oznamit cas ranajok a check-outu a kde sa mozu do obradu zdrziavat a obcerstvit. Napriklad.. Pokial mas jednoduche saty ok, ale ak mas vlecku a tazky katedralovy zavoj, sama si s nim nepomozes. Peniaze na svadbu isli od nas a nie kazdy vezme celu platbu dopredu, takze ano, aj na toto bolo treba mysliet, uz vidim nejakeho starejsieho ako ti vystavi fakturu.. Ale ako hovorim, kazdy ma ine naroky a kazdy chce mat veci vo svadobny den inak pod kontrolou, je to individualne, ja si neviem predstavit riesit tolko veci len tak pudovo a ze ved nejako bude.. Nechcem sa staviat na nejaky piedestal, zvladne to kazda baba s kuskom citu pre organizaciu. Ale ja musim za seba povedat, ze pomoc druziciek bola pre mna velmi dolezita.
Odpovedať
@kava333 chapem len s tym hotelom nerozumiem. v kazdom hoteli mas presne napisane kedy su ranajky a kedy je check out a check in...je to na recepcii a na stoloch v izbach. alebo hostom, ktori maju ubytovanie naoisat tyzden predtym email kde maju adresu hotelu, cas ranajok a cas check in a check out. ved ludia sa dospeli, pokojne mozu komunikovat aj s recepciou na mieste. nejak nerozumiem tomuto slovenskemu zvyku starat sa o kazdeho, akokeby bol nesvojpravny. mne na svadbach prislo trapne pbtazovat nevestu s tym aby mi povedala, kedy mam ist na recepciu a najest sa. som svojpravna, viem si to zistit sama. A starejsi by mal vystavit fakturu, inak krati dane, takze to ma ani nenapadlo platit ho nacierno
Odpovedať
Profilova fotka
to vôbec nemalo byt o tom, ze svojich hosti povazujem za nesvojpravnych. ano, mas to napisane. ale ked su vsetky casy kvôli svadbe upravene, tak im karticky na izbách nepomozu. nehovoriac o tom, ked ti cestuju z druhého konca republiky pripadne zo zahranicia, ten presny cas prichodu a ubytovania je teda velmi rozny a moze sa menit z hodiny na hodinu. ze uz sme tu, ale prepac, pockajte na recepcii do druhej, lebo sa skor nemozete ubytovat:) pripadne necham svojho 85 rocneho dedka nech si sam vsetko vybavi s cudzou recepcnou, naco nejaky kontakt s nami, to mi pride uplne neuctive. a ak je obrad k veceru a pridu na obed, mozno je fajn im nachystat aspon nejake male obcerstvenie.. ale ako hovorim, kazdy si to moze urobit podla svojich predstav:) ako si riesia umelci svoje odvody mi je v zasade jedno, ja som musela kazdeho vyplatit;)
Odpovedať
@kava333 citat s pochopenim. ekd im das predtym asi tyzden dopredu vediet, ze napr. check in je az o 14:00 tak su blbi ak pridu o 10:00 a cakaju, ze sa mozu ubytovat. no ale kazdy sme iny
Odpovedať
Profilova fotka
@soave ano, lebo ak pridu nahodou o dve hodiny skor tak budu cakat tie dve hodiny na recepcii a necham to tak...:D ok
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?