10 jedál, ktoré by ste mali vynechať pred svadbou

  • 7. júl 2020

Každá nevesta sa chce v deň svojej svadby cítiť čo najlepšie. A práve preto by sme pred veľkým dňom mali zvážiť aj určité druhy potravín a nápojov. Prinášame ti zoznam 10 jedál, ktoré by ste mali vynechať pred svadbou.

10 jedál, ktoré by ste mali vynechať pred svadbou

Svadobné šaty máte. Topánky sú vybraté. Makeup a svadobný účes je objednaný. No predsa existuje bod, ktorý väčšina neviest zabudne zaradiť do svojho svadobného zoznamu. Neprejedaj sa! Vo všetkom tom chaose a vzrušení je ľahké podľahnúť čaru čokolády či muffinov, ktoré na teba hľadia z výkladu. Zajedanie stresu predsa nie je nič výnimočné.

A hoci sa niektoré jedlá môžu zdať logickou voľbou na upokojenie nervov, verte mi, nadúvanie a plynatosť neboli na vašom zozname hostí. Potlačte chute a pocity hladu a obmedzte jedlá a nápoje nachádzajúce sa v našom zozname. Nakoniec aj samotné svadobné menu by malo byť zostavené s ohľadom na možné následky. Viac sa dočítate napríklad aj v článku „Na čo by ste mali myslieť pri výbere svadobného menu?“

negatíva cukrov

1. Cukor

Na prvom mieste sa jednoznačne umiestnil cukor. Toľkými ženami milovaný a zároveň nenávidený, pretože sa ho nedokážeme tak ľahko zbaviť. Zabudnite na čokoládu či koláč, radšej si zoberte do ruky nejaké ovocie.

Malý tip: Dajte si pozor aj na to, aké ovocie si zvolíte. Aj banány či hrozno majú vysoký obsah cukru.

cukor v ovocí

2. Syr

Syrový tanier sa môže zdať príťažlivý a neškodný, ale môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Syr obsahuje veľké množstvo ťažko stráviteľného tuku, vďaka ktorému je väčšia pravdepodobnosť nevoľností, nadúvania a únavy.

3. Kofeín

Všetci máme radi šálku čerstvo uvarenej kávy, ale vo váš veľký deň to môže spôsobiť pocit ešte väčšej nervozity. Ak sa chcete sústrediť a cítiť sa sviežo, uvarte si radšej bylinkový čaj, ktorý upokojí vaše nervy.

4. Granola a tyčinky

Spracované granulované či údajné fitness super zdravé tyčinky môžu niekedy obsahovať toľko cukru ako bežná obľúbená tyčinka (a bez dávky energie, ktorú ste očakávali). Namiesto toho si pripravte domácu zmes s orechami a semienkami, ktoré vás na chvíľu zasýtia a dodajú vám energiu.

Náš tip: Nájdi svojho dodávateľa – Občerstvenie, torty, koláče a nápoje

negatívne účinky kávy

5. Alkohol

Šampanské a koktaily si odložte na veľký deň. Chápeme, že aj pred svadbou chcete riadne osláviť blížiaci sa veľký deň a rozlúčiť sa so slobodou. No alkohol niektoré z nás dokáže vyradiť na pekných pár dní. Okrem iného, také pivo a sýtené nápoje uvoľňujú kysličník uhličitý v žalúdku, čoho výsledkom bude nadúvanie a grganie.

6. Korenie

Jesť korenené jedlo môže mať za následok reflux alebo pálenie záhy. Môže tiež prispieť k zápachu z úst. A to nie je to, čo potrebujete pre svoj prvý novomanželský bozk, však?

7. Sýtené nápoje

„Bublinková voda“ sa môže zdať rovnako neškodná, no dokáže poriadne podráždiť váš žalúdok. Vyberte si vodu alebo čaj, aby ste zabránili prípadnému nadúvaniu.

vyprážané jedlá

8. Vybrané druhy surovej zeleniny

Určité druhy zeleniny, ako napríklad brokolica alebo ružičkový kel sú síce zdravé, ale v bruchu môžu vzbudiť viac ako by sme chceli. Dávajte pozor, aby ste nejedli príliš veľa surovej zeleniny pred a počas vášho veľkého dňa, pretože nadmerné množstvo vlákniny môže spôsobiť, že vás bude nadúvať, ak bude hladina vašich tráviacich enzýmov nízka.

9. Vyprážané potraviny

Namiesto toho, aby ste siahali po mastných potravinách spôsobujúcich únavu, vyberte si napríklad šalát s dresingom na báze oleja, ktorý posilní vašu energiu. Avokádo, kokosový olej a olivový olej sú bezpečnou stávkou na udržanie stabilnej hladiny cukru v krvi po dlhú dobu.

10. Sacharidy

Čo majú spoločné sušené ovocie, chlieb, sušienky a zemiakové lupienky? Nezdravé množstvo sacharidov. Mnoho potravín, najmä tých, ktoré obsahujú veľké množstvo vlákniny, môže viesť k produkcii plynov počas trávenia. Jedzte radšej ľahko stráviteľné zrná, ako sú pohánka, ryža, quinoa a proso, aby sa zvýšila stráviteľnosť a znížilo riziko nadúvania.

Zdroj foto: iStock

Autor článku: Michaela Recht

Komentáre

    Pridaj príspevok