Výslužka farárovi, peniaze na kostol a organistovi
a este mi napadlo, fotograf bude so mnou od 8:00 az do 16:00, co mu ponuknut na jedenie? chlebicky, ci radsej len slane pecivo co bude aj na hostine? takisto sofer bude s nami od 11:00 do 16:00....neviem si prestavit, ako to zmanazovat, lebo pripravy budu u kadernicky, obliekanie v penzione....potom sa pojdeme fotit....jajha...
17. aug 2011@poisonblu my sme davali fararovi myslim vsetko v piatok a aj kostolnickam a organistke...dali sme 3l vina, kolace a 30e alebo 40e...potom vyzdoba na obetnom stole ostala, a este sme im v nedelu priniesli kvety zo svadby a nejake kolace....
17. aug 2011@poisonblu my sme dali 70 e na kvety, ktoré tam ostali, potom ludia dali do kasicky dokopy 20 e co nam povedal kostolník, a my sme dali este 30 e, v pondelok sme doniesli zakusky a vino.
17. aug 2011- Sponzor fóra
ja davam to co sme sa dohodli - honorar djovi, honorar fotografovi atd. uplatky a tringeld nedavam - odmietam. nepodporujem. co davam su este vysluzky. na hostine bude za stolom aj fotograf, aj dj a vsetci kt tam budu budu ucast hostiny a zabavy. myslim ze je to az az
na matrike davam max vysluzky - sak poplatky som predsa platila az az
17. aug 2011Ja mam fotografa do prveho tanca, a kedze bude musiet cvakat fotky ozivot, tak predpokladam ze by ho ani nenapadlo jest
Na hostine bude za stolom iba kameraman a DJ. Sofer bude na telefone. Kostolu davame potom do mesteka, a ostavaju tiez kvety na hlavnom oltari. Organistu mam zaplateneho z toho co sa platilo fare, ale dam mu vysluzku, a asi este nejak 10-20 eur, ale to preto ze chcem aby mi hral este aj po obrade, ked budeme vonku a budu mi ludia gratulovat. Spevacku mi zohnal organista, tej davam 20 eur, a vysluzku. Vysluzky im dam v piatok, a asi aj fararovi.
17. aug 2011@puffu to s tymi kvetami ste mali dobry napad ze to aj nas nenapadlo... ked som ich chudatka videla vcera ako sme sa vratili z dovolenky domou....
17. aug 2011@andrea9999 a to mi chces povedat, ze toho fotografa chudaka nechas cely den hladneho?
17. aug 2011Hm to som tak nad tym nerozmyslala, v podstate ho budeme mat od 12tej do cca 19tej, to mi nepride dlha doba, na odobierke, ktora je v hoteli, sa bude moct najest, a kedze ho prave objednavame, aby fotil do prveho tanca, tak cez hlavne jedlo musi fotit, inak by som ho nechala po obrade ist domov.
17. aug 2011chcem sa akurat opytat, kam usadzate personal? Teda DJ, kameramana...ja mam gulate stoly a u jedneho stolu mi vychadza 6 ludi pricom kapacita je 9 ludi, ja by som ich tam usadila...ale u toho stolu je moja babka a moja mamina by to asi neprezila..., potom jedine ze ich potrham, DJ dam ku kamaratom, kameramana k druzickam a fotografa (aj ked si stale myslim ze ma fotit a nie jest ked po hlavnej veceri ide domov..
) toho neviem, ked tak k bratrancom.
Da sa ich dat aj na okraj miestnosti do kuta k stolu, ale to mi pokazi dojem miestnosti, neznasam nesymetriu a neporiadok24. aug 2011adrea999
ako svadobna organizatorka ti doporucujem nedavaj ich k svadobnych hosti daj im zaobstarat mali stolik niekde kde nebudu ani vidiet najlepsie v inej miestnosti a hlavne pokial fotograf odchadza dohodni sa snim aj z obsluhou nech mu jedlo odlozia a daju az ked skonci. Oni si totiz myslia ze su dolezity. urcite ich nedaj k ostatnym24. aug 2011normalne sa v kostole dava 100 eur ( iba kostol) organistke a spevokolu - kolace. Lenze moj drahy chce dat na kostol 200 eur
zda sa mi to privela............ jednoznacne kameraman, dj, fotograf mali by sediet spolu prip. v inej miestnosti nie so svadobcanmi. Bola som na x svadbach ale fotografa som ani nezaznamenala a dj alebo ziva hudba sedeli vedla parketu..........
24. aug 2011@andrea9999 mame tiez gulate stoly a fotograf a dj budu mat miesto pri hostoch. nechcem ich odseparovat, to mi pride take divne. nech sa kludne najedia normalne pri stole s hostami.
25. aug 2011@irin12 aj tych 100 eur je vela, u nas sa dava vacsinou 20 fararovi + zakusky.
co sa tyka usadenia DJa, fotografa atd..., k hostom by som ich neusadzala, ale ani do vedlajsej miestnosti, kameraman a fotograf musia predsa vidiet, co sa v sale deje, aby to mohli zaznamenatvacsinou co som videla na svadbach, sedeli osobitne pri stole niekde v blizkosti parketu, my sme mali v sale po stranach boxy, tak sme ich usadili tam, sedelo sa tam pohodlne a mali odtial vyhlad na vsetko
25. aug 2011- Sponzor fóra
Diky, ja som rozhodnuta po tych radach, idu preec fuc daleko
Ja som sa inak aj pytala DJa ked som s nim bola, ze kam ho ludia usadzaju a povedal ze som mila ze sa staram, ze kam ho dam tam bude, ze on nic nepotrebuje. Dnes som riesila dalsi detail, ohladne torty svadobnej. Chcem aby uz pri prichode hosti bola v sale vystavena, hotel mi ju ponukol dat na stolik na koleckach, to je ako ok, lebo bude mat 15kg...a po dokrajani ju odnesu, no ale ked som videla ze ten stolik vobec nemaju vplane uclovecit, ach, a take krasne dekorovanie existuje, tak som zapriahla dekoraterku a uz sa to riesi
Inak krajame tortu po prvom tanecnom kole...Pridavam krasnu fotku na inspiraciu ako to asi ma vypadat
25. aug 2011@bambi29 to sa mysli to, ze aby mali nejake miesto to je jedno kde
napr. v inej miestnosti by sa chodili napit a najest
nie sediet len proste musia mat nejake miesto
aj tak kameraman nenakruca v kuse 12 hodin
aj ked svadobcania jedia o 12 veceru a rano o 5
ked uz vsetci su spolocensky unaveni
25. aug 2011
Nenašli ste čo ste hľadali?
Moja svadba odporúča:
- Rozchod po 3 rokoch. Ako sa s ním vyrovnať?Diskusia
- Priateľ trvá na svadbe, ale ja sa vydávať nechcemDiskusia
- Svadba mimo trvalého bydliskaDiskusia
Kočky, zopár detailov:

Kedy dať výslužku p.farárovi: deň pred sobášom alebo tesne po sobáši?
Dávate aj nejaké peniaze na kostol? Lebo v kostole zostanú po výzdobe kvety na oltároch za 50 eur, tak neviem, šupnúť ešte 20 eur?
Organistovi a speváčke chcem dať spoločnú výslužku plus každému po 5 eur, myslím že to im stačí.
Zatiaľ všetko, čo mi napadlo