Svadobný plánovač (95): Ako postupovať pri tvorbe harmonogramu svadobného dňa?

  • 27. sep 2017
  • Zuzana Maliníková
  • isifa / Shutterstock

Pre plynulý priebeh svadobného dňa bez stresu, je kvalitne zostavený harmonogram, jednou z najdôležitejších vecí. Ako postupovať pri jeho tvorbe a čo všetko treba zohľadniť, sa dozviete v tomto článku.

Čo potrebujete vedieť skôr, než začnete pripravovať harmonogram svadby?

Skôr, ako sa pustíte do zostavovania harmonogramu svadobného dňa, potrebujete si ujasniť niekoľko základných vecí:

  • Čo všetko potrebujete stihnúť pre obradom? (účes, make-up, manikúra, odobierka nevesty, fotenie a podobne)
  • Kedy začne obrad a ako dlho bude trvať?
  • Budete mať obrad a hostinu na tom istom mieste alebo na dvoch rôznych? Ako dlho trvá presunúť sa z miesta obradu na miesto hostiny?
  • Koľko gratulantov očakávate po obrade? (čím viac ľudí príde gratulovať, tým dlhšie budú gratulácie trvať)
  • Budete po obrade ponúkať hostí nejakým občerstvením? (ak áno, treba si na to vyhradiť 15-20 minút)
  • Budete sa fotiť hneď po obrade? Koľko záberov potrebujete urobiť? (S fotografom si popredu zostavte zoznam záberov, ktoré sa budú robiť, aby ste na žiadny nezabudli a aby fotenie netrvalo príliš dlho. Fotograf vám potom povie, koľko času bude potrebovať, aby všetky zábery urobil.)
  • Bude vás na mieste konania hostiny čakať nejaké uvítanie?
  • Koľko ľudí bude mať príhovor? A ako dlho budú trvať?
  • Aký dlhý bude váš prvý novomanželský tanec?
  • Čo všetko chcete zaradiť do programu? (tradície, svadobné hry, špeciálne tanečné kolá a podobne)

Ako začať?

Tvorbu harmonogramu začnite obradom. Potom si spíšte všetky udalosti a aktivity, ktoré vás čakajú pred obradom, medzi obradom a hostinou, po hostine a priraďte ku každej odhadovaný čas, ktorý zaberie.

Čo nesmie chýbať v harmonograme svadobného dňa?

Zoznam položiek v svadobnom harmonograme samozrejme závisí od konkrétnej svadby a toho, čo daný pár plánuje na svadbe robiť, ale niektoré veci sa predsa len opakujú – líčenie, účes, obrad, fotenie, hostina, príhovory, prvý tanec novomanželov, krájanie svadobnej torty.

Okrem jednotlivých aktivít, ktoré vás čakajú, by ste si mali do harmonogramu zaznačiť aj iné veci, ktoré sa budú diať a nevyhnutne nevyžadujú vašu účasť, napríklad – príchod jednotlivých dodávateľov, príchod družičiek/hostí, presun hostí z obradu na hostinu, zdobenie svadobnej sály a podobne. Skrátka, poznačte si všetko, o čom chcete mať prehľad a hlavne, pokiaľ ide o takú významnú udalosť akou je vaša svadba.

Profesionáli
8
Mária Illová * AT HO...
Make-up a účes
Ponúkam profi líčenie a účesy v pohodlí Vášho domo...
Bratislava
11
Lenka Vršková - Vizá...
Make-up a účes
Milujem svoju prácu a teším sa na každú ,ktorá sa ...
Trenčín

Ako odhadnúť čas na jednotlivé aktivity?

Ohľadom trvania jednotlivých aktivít sa poraďte s odborníkmi. Od kaderníčky a vizážistky si zistite, ako dlho bude trvať váš účes a make-up, fotografa sa opýtajte, koľko času potrebuje na vyfotenie všetkých dôležitých záberov, s čašníkmi sa poraďte, ako dlho zvykne trvať krájanie svadobnej torty a podobne.

Počítajte aj s drobnosťami

Veci ako toaleta, ranná káva, komunikácia s rodičmi, umývanie zubov a podobne, nezaberajú síce sami o sebe veľa času, ale spolu môžu urobiť aj hodinu, ktorá vám zrazu bude veľmi chýbať. Preto radšej do harmonogramu príprav zaraďte aj nejaký bonusový čas, ktorý pokryje tieto drobné výkyvy.

Ako skutočne dodržať stanovené časy?

Aby sa vám podarilo dodržať časy, ktoré si stanovíte, snažte sa, aby vaše časové odhady boli čo najrealistickejšie a aktivity rozpíšte čo najpodrobnejšie. Hotový harmonogram potom zverte na starosť niekomu, kto s vami bude celý deň – niektorá z družičiek, mama, kamarátka, sestra, …

Poproste túto osobu, aby počas dňa priebežne harmonogram sledovala a upozornila vás, keď sa bude krátiť čas na niektorú aktivitu, aby ste sa poponáhľali alebo, že je čas sa presunúť k ďalšej aktivite. Toto je užitočné najmä pri svadobných prípravách, kedy je ľahké stratiť pojem o čase. Na svadobnej oslave môžete zveriť harmonogram zveriť DJ-ovi, koordinátorke alebo niekomu, kto bude svadbu moderovať, aby sa o priebeh večera staral on.

Na dodržiavanie stanovených časov by ste si mali dávať pozor najmä pred obradom a potom do začiatku svadobnej hostiny, aby všetko prebiehalo plynulo a dostali ste sa do stresu kvôli nedostatku času. Potom, počas oslavy už môžete harmonogram používať len ako nejaké orientačné vodítko a jednotlivé aktivity prispôsobovať priebehu večera. Napríklad, ak sa hostia dobre bavia na parkete, nerušte nasilu tanečné kolo, lebo v harmonograme máte naplánovanú nejakú hru (jednoducho ju presuňte na neskôr) a podobne.

Kedy začať s tvorbou harmonogramu svadobného dňa?

Harmonogram dňa je jednou z posledných vecí, ktoré budete plánovať. Ideálne je pripraviť si ho tak týždeň pred svadbou, keď už máte všetko ostatné zabezpečené, dohodnuté a potvrdené a viete, čo všetko budete musieť stihnúť a ako dlho budú jednotlivé aktivity trvať. Začať plánovať harmonogram skôr nemá veľký význam, lebo veci sa môžu ešte pomeniť a potom ho budete zbytočne prerábať.

Autorku článku nájdete aj medzi našimi Profesionálmi ako Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely).


Komentáre

    Pridaj príspevok