Čiernobiele svadobné fotky majú svoje čaro. Tieto fotky od našich fotografov vás o tom presvedčia
Čiernobiela fotografia bola na počiatku všetkých snažení o vytvorenie záberu ako takého. V roku 1826 sa podarilo toto snaženie pretaviť do prvej, dodnes zachovanej fotografie Francúzovi. Jej autorom je Joseph Nicéphore Niépce. Nie je síce svadobná, ale aj vďaka nej si dnes môžeme listovať album a s úsmevom si pripomenúť náš svadobný deň.
Čiernobiele svadobné fotky budú zrejme navždy srdcovkou svadobných fotografov. Prečo radi fotia čiernobiele svadobné fotky nám prezradili naši Profesionáli. Pokochajte sa spolu s nami nádhernými zábermi svadobného dňa v čiernobielom podaní.
Zuzana Minarovičová: „Čiernobiele svadobné fotky majú podľa môjho názoru vo svadobnom albume nezastupiteľné miesto. Odpútajú nás od farebného sveta, kde sa sústreďujeme viac na farby a sústreďuje nás na to, čo je podstatné – emóciu, svetlo, gestikuláciu, pohľad. Vieme nimi veľmi dobre eliminovať rušivé prvky, čo sa vo farebnej fotke nie vždy podarí. Ak by bolo na mne, odovzdávam svadobčanom len čiernobiele svadobné fotky.“
Ján Meňoščík – JMphoto: „Keď fotíte ľudí vo farbe, fotografujete aj ich oblečenie. Ale keď fotografujete ľudí čiernobielo, fotografujete ich duše.“ (Ted Grant)
Lucia Bušfyová: „Čiernobiele fotky majú dokonalú a nezameniteľnú atmosféru.“
Michal Ancin Photography: „Čiernobiela fotografia skrýva v sebe omnoho väčšiu emóciu a tým vás núti sa viac sústrediť len na zachytený dej. Práve preto sú čiernobiele fotografie dôležitým doplnkom každého svadobného albumu.“
Vladimír Liptai – Svadobný fotograf Orava
Tomáš Schiller – Aeternus Pictures: „Keď boli čiernobiele televízory a v TV bolo napríklad krasokorčuľovanie, tak komentátor mal okrem iného povinnosť opísať divákom aj v akých farbách sú oblečení súťažiaci. Raz sa stalo, že komentár vyzeral nasledovne: „Partnerka je celá v bielom, partner celý v čiernom, vlastne to aj vidíte.“
„Svadba je na tom veľmi podobne. Nevesta je obyčajne v bielom, ženích zasa v čiernom a predovšetkým, pri bližších portrétoch, jedinou farbou ostáva tzv. pleťovka – teda farba pleti. Všeobecne mám pravidlo, že pokiaľ jedinou farbou na fotografii je práve pleťovka je to jasný znak, že fotografia bude najlepšie vyzerať v čiernobielej. V takýchto momentoch vyťahujem často svoj historický fotoaparát Pentacon Six TL.“
Autorka článku: Dana Račko
Pridaj príspevok